در صورت عدم دسترسی به کد رهگیری، ابتدا از بخش «بازیابی کد رهگیری» اقدام به بازیابی آن نمایید و در صورت عدم امکان بازیابی، درخواستی مبنی بر دریافت کد مذکور را از سامانه «ارسال و پیگیری درخواستها» ارسال کرده تا کد رهگیری برای شما فرستاده شود.
سامانه تنها تصویر مدارکی را از شما میپذیرد که دارای شرایط ذیل باشد:
پسوند تصویر |
حداکثر حجم تصویر |
حداقل حجم تصویر |
حداکثر طول و عرض تصویر |
حداقل طول و عرض تصویر |
JPG/JPEG |
250 کیلوبایت |
40 کیلوبایت |
600 پیکسل |
250 پیکسل |
JPG/JPEG |
600 کیلوبایت |
90 کیلوبایت |
1500 پیکسل |
600 پیکسل |
برای اینکه بتوانید تصویر اسکنی که از مدرک خود تهیه کردهاید را با شرایط ذکرشده منطبق کنید میتوانید از نرم افزار Paint که به صورت پیش فرض به همراه نصب ویندوز در کامپیوتر شما نصب شده است و از منوی استارت قابل دسترسی استفاده کنید. نحوه استفاده از این نرم افزار ساده در صفحه 3 تا 6 راهنمای تنظیم و بارگذاری مدارک توضیح داده شده است.
شما می توانید با وارد کردن اطلاعات کارت ثبت نامی درصفحه ثبت نام، دوباره تمام مراحل ثبت نام را ملاحظه نمایید و در نتیجه در مرحله آخر اطلاعات را که شامل کد رهگیری و مشخصات ثبت نامی شما است مشاهده نمایید.
بله. تا پایان تاریخ ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات داوطلبان به جز ملیت و کد ملی وجود دارد. داوطلبانی که قصد ویرایش ملیت یا کد ملی را دارند لازم است تصویر مدارک سجلی خود (کارت ملی یا گذرنامه) را به سامانه «ارسال و پیگیری درخواستها» ارسال کنند و درخواست ویرایش موارد مذکور را از این طریق ارائه نمایند تا بر اساس مدارک ارسالی اقدام به اصلاح این اطلاعات از سوی کارشناسان سنجش و پذیرش شود.
در صورتی که پس از اتمام مراحل خرید کارت و کسر مبلغ از حساب شما، اطلاعات کارت خود را دریافت نکردید، از خرید مجدد کارت جداً خودداری نمایید و برای دریافت اطلاعات کارت خود ابتدا به لینک «بازیابی کارت آزمون» مراجعه کرده و اقدام به بازیابی اطلاعات لازم نمایید؛ در صورت عدم امکان بازیابی، از طریق سامانه «ارسال و پیگیری درخواستها» با سنجش و پذیرش مکاتبه نمایید تا اطلاعات کارت برای شما ارسال شود. البته در مواردی با وجود کسر مبلغ ثبت نام، به دلیل اختلال سامانههای بانکی مبلغ ثبت نام به حساب جامعه الزهراء واریز نگردیده و طبعاً کارتی هم برای داوطلب تولید نشده است. بر این اساس، پاسخ سنجش و پذیرش به شما «عدم واریز وجه ثبت نام و عدم تولید کارت» خواهد که در این صورت لازم طبق توضیحات مندرج در صفحه اول خرید کارت، به مدت 72 ساعت صبر نمایید تا وجه ثبت نام به حساب شما برگردد یا از طریق لینکهای پیگیری تراکنش ناموفق که در صفحه توضیحات خرید کارت ثبت نام درج شده است، اقدام به پیگیری تراکنش خود از سایت بانک نمایید.
در صورت عدم نمایش اطلاعات کارت خریداری شده و عدم ارسال پیامک حاوی این اطلاعات، ابتدا حساب خود را بررسی کنید و در صورت کسر نشدن مبلغ ثبت نام از آن، روند خرید کارت را تکرار نمایید. اما در صورت کسر میلغ، به بخش پیگیری پرداخت یکی از بانکهای ملی یا ملت که از درگاه آن اقدام به خرید کارت کردهاید مراجعه نمایید و ضمن درج شماره پرداخت و اطلاعات شخصی خواسته شده، اقدام به بازیابی کارت ثبت نام خود نمایید. چنانچه با پیام «اطلاعات پرداخت با مشخصات وارد شده وجود ندارد» مواجه شدید، به این معناست که تراکنش ناموفق بوده و کارتی برای شما تولید نشده است. در این حالت، در صورت کسر مبلغ ثبت نام از حساب شما، لازم است تا 72 ساعت صبر کنید تا مبلغ کسر شده به حساب شما برگردد و مجدداً اقدام به خرید کارت نمایید.
دریافت کد رهگیری به معنای اتمام ثبت نام است. لذا باید مراحل ثبت نام را تا دریافت کد رهگیری ادامه دهید.